Jump to content

Percieval

Pathfinder
  • Content Count

    2,193
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Percieval last won the day on July 5

Percieval had the most liked content!

Community Reputation

1,061 Excellent

About Percieval

  • Rank
    Scallywag

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. And you pity him, that’s ironic.
  2. Fucking hell, you are the exact copy of Realist in the beginning. Atleast he turned around lol.
  3. You mean in the big map where it was easy af to sail? Now there’s more people on a smaller map, ready to set sail because there aren’t many mythic gally’s yet.
  4. Right. So when the servers went to shit, the people already knew it was going to be shit? I don’t think you understand what saying lol.
  5. Alll about balancing. When they upped the tames vs aotd (S1) our gold storage went through the absolute roof, which made us able to buy a shit ton of dragons and what not. The game is extremely easy. Gally’s made by the hour, kraken V2 defeated within 36hrs, and they have made gold completely useless in this game even though it needs to balance things out in the long run. Why would you throw a system the devs were so thrilled about out of the window because some babies can’t handle a game that is just a little bit difficult? So no, I wouldn’t say cheaper is better. I do like the whole ‘game is too easy, make the gold be easy too’ tone of you though. I mean, if you increase it, the need to set sail increases with 84%, but that wouldn’t make the game harder. It isn’t as if your chances of dying at sea increase then too...
  6. Oh I’ve been through the shitshow at ARK. But everyone deserves a second chance don’t they. It went relatively good in the beginning but they stopped responding in november. So it wasn’t easy. It was a bold statement that luckily came through. Nothing more.
  7. Cheaper is always better? And why is that? Lol
  8. Nope, it was said at the first livestream they did when they still cared about the development. But please, do explain to me how the people that were screaming that the devs are stupid and that the game won’t be anything at the very start of the game when it was still being developed were smarter than we are right now after we haven’t got a word from a community manager or a talkative update in more than 6 months?
  9. How exactly are they smarter? When the game launched and the player population was 300% more than what the devs were expecting, the server problems were normal. Exactly like finding out what claiming system to use and what not. You can’t compare them in the slightest so maybe you should keep the thought of who’s smarter here to yourself lol.
  10. But.. nothing has changed?
  11. Hey depth. If you’re pointing a message towards me, make sure it is correct. When the game came out and it was complete shit, I defended it. When they implemented the new claim system people were still very critical but I defended it & when they did the SoTD change, everyone was bashing and I, again, defended it. After that last update, it went dark because they wanted to bring the game to xbox. And when they brought the game onto xbox, the two main people of Atlas, Jat and Dollie left this game to work on an ARK DLC without ANY notification towards the Atlas community. The project manager left aswel and to top it all off, the community manager did nothing but ignore the community for more than 7 months on end now. You think that it’s all rainbow and sunshines - but it definitely is not. If we look back to december 2018 and july 2020, what exactly has changed in a large perspective? Hmm, we’ve got different sizes of SoTD, another claiming system and trenches. Woohoo. That’s some progress in 19 months right there. Ever since the devs stopped working on this game (november-december) I’ve been critical. Am I allowed to? Yes. Does that make me an idiot? No. I have spent hundreds of hours in a game, reporting any bug there was to be found. Then finally we get something from the devs, and it is once again a huge disappointment for anyone that feels close to this game. The devs have lied to us, once again. A ‘new world’ would be here, which is nothing but a remake of a map which made it even harder for smaller pvp groups and even laggier for pve servers. All for the ‘sake of the game’ - aka their money pockets. Jeremy or Jat said in Nov 2019 that they would pull the plug if the Atlas project wouldn’t work out as planned. Having 2K players in population, abandoned by project managers and ignored by the community manager, it would surprise me if Jeremy or Jat would call that ‘as planned’. Don’t quote me as if I’m some new kid on the block, I’ve been here all along listening to the shit of the community because the devs were ‘failing this game’ - well, now that they’re actually are, I will damn sure open my mouth about it.
  12. You’ve single-handedly managed to screw over the community (probably one last time). I mean I’ve got to hand it to you, it was a great troll. Making the community believe that you’ve actually implemented new content with a ‘new map’ which is the old map, just rearranged - with ARK berries in it though. This update once again made us 1 step closer to the complete downfall of this game, or what’s left of it. I sincerely hope that Jat and Dollie can still look themselves in the eyes in a mirror since they’re the ones threw Atlas in the toilet and then flushed a few times. For everyone enjoying the game: good. But please, do not get your hopes up. I’ve defended this games for months on end because I believed this was a game that could last a decade - sadly I was wrong. Some new ‘devs’ and a community manager won’t change that.
  13. On the other hand, the kraken has already been killed multiple times by now. That is just way and way too fast. I won’t be surprised if kraken V2 has already been killed. I kind of agree with OP. Back in the day when a Galleon was actually an accomplishment instead of a ship you build within 8 hours. Because ship pvp is so damn unrealistic in this game because you need a few thousand cannonball hits to kill a ship, the resource farming or atleast the resources needed to build a ship are unbalanced as shit. I think we all remember the update beginning of 2019 when they made the animals OP. Then everything went to shit for real. Our gold storage sky rocketed & we made Galleons by the hour. I think it’s just a matter of opinion, and it has also to do with the popularity of the game. When a lot of people play, you don’t want your resources too fast. But since nobody is playing...
×
×
  • Create New...