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alessandro

rudder and windows SUGGESTION SHIP windows back and rudder

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hello everyone, we noticed that ships lack an important element: the windows. if we analyze the real boats we notice that there are no windows in which there was the captain's room. Two types of scoreboards are needed, one with Windows adds one without daring players to choose. the rudder of the ship should also be changed, see photo

 

Cattura.JPG.76eefa7c0129ee227f7539a385739cd8.JPG55.JPG.0dc5244fde0005eea5156d996668192c.JPG

 

Edited by alessandro

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Errr... for those who cannot do Italian - author says that steering wheel design must be changed to more real state and there are no windows within ship stern where usually captain room located.

IMAO - the problem with current ship design is - there are no such thing as captain room. There are no crew room (berth), no supply spots, no cargo hold etc. It's like you don't even need all decks (when I build my SOTD hunter Brig I don't build lower deck because I don't need one).

It's like you build a ship, put planks, put there one or two beds, put there a single storage box that can carry up to, like 15-20 (or more) TONS of stuff, one supply box and you done. I got an idea how to solve this issue. Instead of free design, make ship consist of:

1) - Frame

2) - Planks/Gunports (guns can be placed only in gunports)

3) - Decks.

4) - Rigging (instead of building separate sails with masts - introduce one piece of rigging witch contains all masts, ladders, cables, ropes, crow nests AND SAILS SPOTS).

5) - Sails (sails of our choice, which we put in sails spots).

6) - MODULES!!!

So each type of ship has limited modules spots. And each module - matters. The modules are.

-- Cockpit (without one you can not command your ship).

-- Berth (without one you can not hire crew).

-- Cargo hold (where limited storage space located)

-- Supply room (where resources for repair and gold for crew located).

-- etc (more in a link bellow) and depend of your ship size and your goals - you decide which modules to build and put it.

So there will be much less creativity within ships design. Still there will be some. But ships then will come to more real state, and shit types will matter. Aaaaand... yeah. I personally would LOVE to see like 26 ship types in 6 different classes.

I mentioned all my thought about it (with picture of 26 ships) here: 

 

Edited by George Catcher

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7 hours ago, George Catcher said:

Errr ... per coloro che non sanno fare l'italiano - l'autore afferma che il design del volante deve essere cambiato in uno stato più reale e che non ci sono finestre nella poppa della nave dove di solito si trova la stanza del capitano.

IMAO - il problema con l'attuale progetto della nave è - non esiste una sala capitani. Non ci sono stanze per l'equipaggio (ormeggio), punti di rifornimento, stiva, ecc. È come se non avessi nemmeno bisogno di tutti i ponti (quando costruisco il mio cacciatore SOTD Brig non costruisco il ponte inferiore perché non ne ho bisogno ).

È come se costruissi una nave, mettessi delle assi, mettessi lì uno o due letti, mettessi lì un'unica scatola di immagazzinaggio che può trasportare fino a 15-20 (o più) tonnellate di roba, una scatola di rifornimento e il gioco è fatto. Ho avuto un'idea di come risolvere questo problema. Invece di progettare gratuitamente, fai in modo che la nave sia composta da:

1) - Cornice

2) - Plance / Gunports (le pistole possono essere posizionate solo in gunports)

3) - Mazzi.

4) - Sartiame (invece di costruire vele separate con alberi - introdurre un pezzo di strega a sartiame contenente tutti gli alberi, le scale, i cavi, le funi, i nidi di corvo E I VELI).

5) - Vele (vele di nostra scelta, che inseriamo nelle vele).

6) - MODULI !!!

Quindi ogni tipo di nave ha punti di moduli limitati. E ogni modulo è importante. I moduli sono.

- Cockpit (senza uno non puoi comandare la tua nave).

- Ormeggio (senza uno non è possibile assumere l'equipaggio).

- Cargo hold (dove si trova uno spazio di archiviazione limitato)

- Sala di approvvigionamento (dove si trovano le risorse per la riparazione e l'oro per l'equipaggio).

- ecc. (più in un link qui sotto) e dipende dalla dimensione della tua nave e dai tuoi obiettivi - decidi quali moduli costruire e metterlo.

Quindi ci sarà molta meno creatività nella progettazione delle navi. Ci saranno ancora alcuni. Ma poi le navi arriveranno a uno stato più reale e i tipi di merda avranno importanza. Aaaaand ... sì. Personalmente mi piacerebbe vedere 26 tipi di navi in 6 classi diverse.

Ho citato tutto il mio pensiero al riguardo (con foto di 26 navi) qui: 

 

modifications are also necessary for the construction of rooms without lateral spaces due to the curvature of the ship

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